مطالعات ژئوفیزیک

آزمایش دانهول - مطالعات لرزه نگاری - ژئوفیزیک - ژئوفیزیک - اکتشاف آب

براساس اطلاعاتی که به‌ چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که هزینه‌هایی را که برای بدست آوردن داده‌های مطالعات ژئوفیزیک در طول سال 1972 صرف شده کمی کمتر از 900 میلیون دلار می باشد که 93درصد آن برای اکتشافات نفت، 3.5 درصد استخراج معدن و 4درصد مهندسی و غیره صرف خواهد شد. 97 درصد از مخارج اکتشاف نفت بیشتر برای بررسی‌های لرزه‌ای شده حال آنکه هزینه استخراج معدن را بیشتر روش‌های غیرلرزه‌ای دربر خواهد گرفت. این واقعیت که تقریبا یک میلیارد دلار سالانه صرف بدست آوردن داده‌های ژئوفیزیک شده است، گواهی اعتمادی است که در مورد تکنیک‌های ژئوفیزیک وجود دارد. در ادامه مقاله به مبحث مطالعات ژئوفیزیک میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

مطالعات ژئوفیزیکی

از آنجا که بیشتر ذخایر معدنی مدفون در زیر سطح زمین، به وسیله یک روباره پوشیده شده‌اند، کشف این ذخایر به خواصی که آنها را از محیط اطراف متمایز می کند بستگی خواهد داشت. در صورتیکه تفاوت خواص فیزیکی بین ماده معدنی و سنگ درون‌گیر آن وجود دارد؛ می‌توان از ژئوفیزیک سطحی برای کشف ماده معدنی مربوطه استفاده نمود.

با توجه به نوع خواص فیزیکی، روشهای متفاوت ژئوفیزیکی ایجاد می‌‌شوند و براین اساس روش هایی شکل گرفته‌اند. روش‌های لرزه‌ای مبتنی بر خواص الاستیک، سنگ‌های محیط روش‌های الکتریکی وابسته به خواص الکتریکی زمین، روش‌های ثقل‌سنجی در ارتباط با خصوصیات چگالی سنگ‌ها، روش‌های مغناطیس‌سنجی در ارتباط با خواص مغناطیس‌پذیری سنگ‌ها، روش‌های رادیومتری در ارتباط با خاصیت رادیواکتیو سنگ‌ها و چاه‌نگاری و … استفاده کرد.

ژئوفیزیک

ژئوفیزیکی کاربردی که معمولا در اکتشاف مواد معدنی، هیدروکربوری و مطالعات آب‌های زیرزمینی مورد استفاده قرار خواهد گرفت به روش‌های زیر تقسیم‌بندی می شود.

  • روش‌های ثقل‌سنجی
  • روش‌های مغناطیس‌سنجی
  • روش‌های لرزه‌نگاری
  • روش‌های الکتریک
  • روش‌های الکترومغناطیسی
  • روش‌های رادیومتری
  • روش‌های چاه‌پیمایی ژئوفیزیکی

با توجه به مطالب علمی وسیعی که در تمام زمینه‌های مطالعاتی اکتشافی ژئوفیزیک به اشکال مقالات، کتب و … وجود خواهد داشت که می‌توان با یک جستجوی ساده در اختیار بگیرند از بیان و توضیح کلیه موارد خودداری کرده و به بیان و شرح چهار مورد زیر که در حال حاضر در شرکت هم در حال انجام است خواهیم پرداخت. این موارد شامل:

  • مگنتومتری
  • گراویمتری
  • لرزه‌نگاری اکتشافی
  •  ژئوالکتریک

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی، مطالعات الکترومغناطیس

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما