عمق اکتشاف

عمق اکتشاف - ژئوفیزیک - مطالعات ژئوتکنيک - آزمایشات درون چاهی - مطالعات الکترومغناطیس

برای توسعه اکتشافات معدنی لوازم و زیرساخت هایی لازم است که تا الان فقط برای مناطق خاصی از کشور فراهم شده است و تاکنون بیش از 5 میلیون متر حفاری برای ذخایر معدنی کشور انجام شده است که در مقایسه با کشوری پیشرو در عرصه معدنی مانند استرالیا که سالیانه پنج تا شش میلیون متر حفاری دارد، بسیار کم است. در این پیوند ضروری است تا اعداد و داده های صحیح در مرحله اول داشته باشیم؛ با این وجود با توجه به بودجه ای که در اختیار سازمان زمین شناسی قرار می گیرد کارهای قابل توجهی انجام خواهد شد. در ادامه به مبحث عمق اکتشاف می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

عمق اکتشاف

حفاری عمیق نیازمند وسایل و لوازمی است که یکی از آنها استفاده از ژئوفیزیک هوایی می باشد. در سال‌های گذشته با همین امکانات بسیار کم، منطقه دارای پتانسیل در 4 استان با عملیات ژئوفیزیک هوایی شناسایی شده است. برای تحقق این امر مهم باید در مرحله اول دانش‌ آن گسترش پیدا کند و نهادهای توزیع کننده بودجه باید ارقام بودجه مناسبی برای سازمان زمین شناسی در نظر بگیرد. معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین شناسی فرمود: امکانات کشور برای انجام اکتشافات عمیق معدنی کافی نخواهد بود و در این راستا نیازمند تخصیص بودجه بیشتر و گسترده شدن دانش آن می باشیم.

ذخایر زغال سنگ در 4 منطقه ایران وجود دارد

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین سناسی کشور گفته است: آمریکا و چین بزرگترین تولید کنندگان گاز دی اکسید کربن در جهان می باشد کهقسمتی از تولید آن به مصرف زغال سنگ و فرآورده‌های نفتی بازگردانده می شود.

وی بیان داشت: کشوری مانند آمریکا همواره منافع ملی خود را بر منافع جهانی ترجیح خواهد داد و به راحتی از معاهده هایی همانند معاهده پاریس کناره گیری می کند و در عوض کشورهای با تولید کمتر گاز دی اکسید کربن را تحت فشار قرار خواهد داد. پیش از انقلاب مصرف و تولید زغال سنگ مختص کارخانه ذوب آهن اصفهان بوده است، اما با افزایش تقاضا برای این محصول ضرورت داشت در کشور به سمت اکتشاف هوشمندتر ذخایر زغال سنگ انجام دهیم. با تدابیر خوب دولت، تجهیز و مکانیزه کردن معادن طبس در دستور کار قرار گرفته است و امروز علاوه بر طبس، در استان کرمان و البرز شرقی و مرکزی ذخایر عالی وجود دارد.

ظرفیت تولید سنگ آهن کشور هشتاد میلیون تن است

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور هچنین در خصوص ذخایر سنگ آهن، گفته است: پیش از انقلاب شرکت ذوب آهن تنها مصرف کننده سنگ آهن کشور بوده است و سالیانه حداکثر 1 میلیون تن استخراج محصول انجام شده است؛ با توجه به برنامه‌ریزی ۵۵ میلیون تنی تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ باید ظرفیت تولید سنگ آهن به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می رسد. اکنون ظرفیت تولید سنگ آهن کشور هشتاد میلیون تن است که ۶۰ میلیون تن در صنایع فولاد و سیمان مصرف شده و بیست میلیون تن آن به صورت دانه بندی صادر می شود. طرح اکتشاف سراسری سنگ آهن را پیشنهاد می دهیم و امیدواریم با ورود بخش دولتی و حمایت دولت این طرح هر چه سریعتر عملیاتی بشود.

همچنین در خصوص دومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی اکتشاف مواد معدنی: ضرورت بازنگری و بروزآوری استراتژی اکتشاف و تسهیل قوانین و دستورالعمل‌های اکشاف، استفاده از فناوری و دانش روز در حمایت از طرح‌های بسیار خوب و خلاقانه، سرمایه‌گذاری و روش‌های جذب و تامین سرمایه، تجهیزات و ماشین آلات و توانمندسازی منابع انسانی محورهای این همایش می باشد.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما