علوم طبیعی

علوم طبیعی - مطالعات GPR - مطالعات ژئوتکنيک - مطالعات ژئوفیزیک

علم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که این قسمت ها با یکدیگر مرتبط هستند. علوم تجربی دارای  گستره‌ ای از علوم می‌باشد که بر مبنای و اصول تجربه، آزمایش و مشاهدات انسان‌ ها شکل گرفته است. این شاخه مثل علوم ریاضی دارای محاسبات می‌ باشد که این محاسبات در کنار آزمایش‌ ها و تحلیل‌ های تجربی‌ اند. در ادامه به مبحث علوم طبیعی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

شاخه‌های اصلی علوم تجربی:

علوم تجربی از بخش های مهم و اصلی تشکیل ‌شده که حاوی علم شیمی، فیزیك، زمین‌ شناسی و زیست‌ شناسی است. گاهی ریاضیات نیز در حوزه‌ ی علوم تجربی قرار می‌ گیرند، چرا که در این علم نیز تجربه نقش موثر و اساسی را ایفا می‌کند. علم شیمی محدود به علم مواد است و در حوزه‌ ی خارج مواد حرفی برای گفتن ندارد و برای اثبات اتم، مولكول و… نیز وابسته به فیزیك است. فیزیك علم گسترده‌ تری می‌ باشد و به كمك ریاضیات، قوانین حركت، نور و… را به خوبی توضیح داده و اکثر اتفاقات اطراف ما را توجیه می‌ كند و حتی نظریاتی در مورد نحوه خلقت جهان هستی را ارائه می‌ نماید.

گاهی هم قوانین موجود در علوم تجربی می‌ توانند در طی زمان تحت تاثیر تغییرات قرار گیرند. مثلا نظریه‌ ی كوانتومی، نظریات نیوتونی را زیر سوال برده و كم اعتبار كرده و خود جای آن را گرفت، ولی از اول تاریخ مسائل ریاضی تغییر چندانی را نداشته‌اند. به طور نمونه مثل حاصل‌ ضرب عدد دو در خودش همیشه چهار بوده.

قرن نوزدهم و نیمه اول قرن بیستم دوران رشد و غرور علوم تجربی بود و تصور می‌ شد از رازهای جهان نیز پرده برداشته‌ شده و همه معماهای جهان از روش علوم تجربی حل خواهد شد. ولی نه فقط این‌ گونه نشد بلكه ضعف این علوم بیشتر نیز مشخص گردید. با پیشرفت علوم، برخی از اصولی كه دانشمندان به آن‌ها رسیده بودند زیر سوال رفت. به طور نمونه، اول ثابت شده بود كه نور بسته‌ هایی از انرژی است كه به شكل فوتون ها از منبع نورانی پرتاب می‌ شوند؛

علم فیزیک:

فیزیک یکی از قدیمی‌ ترین و اصلی ترین رشته‌ های دانشگاهی است و شاید از قدیمی‌ ترین مبحث آن را بتوان نجوم و اخترشناسی نامید.
مدارکی  نیز وجود دارد که نشان می‌ دهد هزاران سال پیش از میلاد مسیح، اقوامی چون سومری ها و همچنین اقوامی در مصر باستان، تحقیقات و درک اندکی از حرکت خورشید، ماه و ستارگان داشته‌ اند و علم فیزیک را برسی کرده اند.
در واقعیت فیزیک علم مطالعه‌ ی خواص طبیعت است و این علم را عموما علم ماده  نیز نام‌ گذاری کرده‌ اند. خلاصه این که هدف اصلی علم فیزیک بررسی و تحلیل تمامی طبیعت می‌ باشد. فیزیک، همواره در پی آن است که رفتار طبیعت را در شرایط مختلف درک و پیش‌ بینی کند.

علم شیمی:

در گذشته ها این علم را کیمیاگری می‌ نامیدند؛ زیرا از مخلوط چندین ماده به ماده‌ ی دیگری می‌ رسیدند. شیمی، علم مطالعه‌ ی ساختار، خواص، ترکیبات و تغییر حالت مواد است. این علم مربوط به عناصر شیمیایی و ترکیبات شیمیایی نیز می باشد که حاوی اتم‌ ها، مولکول‌ ها و برهمکنش میان آن‌ ها نیز می‌ شود.

 علم زمین شناسی:

زمین‌ شناسی، علمی است که ماهیت سیاره‌ ی زمین، تاریخ آن، ساختمان پوسته‌ ی‌ آن، اجزاى درون، انواع  مختلف سنگ‌ ها و سنگواره‌ ها را بررسی می‌ کند. این علم درباره‌ ی‌ مواد سازنده‌ ی زمین، نیروهای موثر بر مواد مزبور، برآیندهای نیروها، پراکندگی سنگ‌ های پوسته‌ ی سیاره، سرگذشت آن و همچنین گیاهان و جانورانی که در دوره‌ های مختلف زمین‌ شناسی وجود داشته‌ اند گفتگو می‌ کند.

علم زیست‌ شناسی:

زیست‌ شناسی از علوم طبیعی و دانش مربوط به مطالعه جانداران زنده است. این دانش به بررسی انواع ویژگی‌ ها و رفتار سازواره‌ ها، چگونگی پیدایش گونه‌ ها و نیز به بررسی برهمکنش جانداران با یکدیگر و محیط  های پیرامون شان می‌ پردازد. زیست‌ شناسی حاوی موضوعات وسیعی است که دارای تقسیم‌ بندی بسیاری از مباحث و رشته‌ های گوناگون هست.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما