مطالعات موردی GPR

مطالعات موردی GPR - آزمایش دانهول - اکتشاف آب - مطالعات ژئوفیزیک - مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس - -تماس : 09123533974

مطالعات موردی GPR در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی جالب و چالش برانگیز استفاده می شود. یکی از بهترین راه‌ ها برای یادگیری در مورد GPR و اینکه آیا می‌تواند راه‌ حلی در اختیار شما قرار دهد این است که ببینید چگونه GPR توسط دیگران استفاده شده است. مشتریان و متخصصان برنامه های کاربردی Sensors & Software تقریباً به هر روشی که می توان تصور کرد از GPR استفاده کرده اند. تاریخچه مورد ارائه شده در اینجا چند نمونه است. در ادامه مقاله به مبحث مطالعات موردی GPR میپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفيزيک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنیک با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

کشاورزی و جنگلداری

زهکشی کشاورزی

سیستم های زهکشی کشاورزی قرن هاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از سیستم ها از لوله های پلاستیکی مدرن ساخته شده اند در حالی که برخی دیگر از کاشی های سفالی ساخته شده اند و برخی حتی سنگرهای پر از سنگ هستند. مکان یابی و تعیین وضعیت این سیستم های تخلیه نشان دهنده یک چالش بزرگ است زیرا به ندرت سوابقی از مکان آنها وجود دارد.

مدیریت سبز گلف

گلف بازان همیشه می خواهند سبزی های بی نقص را قرار دهند. برای اطمینان از اینکه چمن های مخصوص روی سطح سبزه ها در بهترین شرایط هستند، نگهبانان سبزه برای کمک به GPR مراجعه می کنند.

باستان شناسی

مکان یابی پایه هایی از گذشته های نه چندان دور

وقتی به باستان‌ شناسی فکر می‌کنیم، معمولاً به جستجوی آثار باستانی از تمدن‌ های باستانی در سرزمین‌ های دور فکر می‌کنیم، اما واقعیت این است که بسیاری از پروژه‌ های باستان‌ شناسی شامل جستجوی اشیاء نزدیک از گذشته‌های نه چندان دور است. مطالعه موردی Noggin زیر از دکتر Jarrod Burks از Ohio Valley Archaeology, Inc. نمونه ای عالی از کشف مجدد تاریخ محلی و اخیر است.

سایت باستان شناسی تپه ایرلندی

بررسی مقبره ها و تدفین ها یک ضرورت باستان شناسی است. نظرسنجی های GPR به طور منظم برای کمک به چنین تحقیقاتی استفاده می شود زیرا تحقیقات نفوذی گسترده به ندرت مجاز و بسیار پرهزینه هستند. این مطالعه ترکیب GPR و مغناطیسی را در تپه Rathcroghan در ایرلند نشان می دهد.

جاده سازی تاریخی

مسیر یک جاده وایکینگ ها با قدمت 600 سال ناشناخته بود، اما گمان می رفت از یک مرتع در دانمارک عبور کند. یک سنگ نشانگر در نزدیکی یک نهر کوچک در مزرعه قرار داشت که نشان می دهد جاده از منطقه عبور کرده است. در سال 1992، نقشه برداری GPR جاده قدیمی را در زیر مرتع قرار داد و به تعریف ساختار داخلی یک جاده کمک کرد.

سازه های بتنی

ارتباط اسکن خط و اسکن شبکه ای

یک سیستم رادار نافذ زمینی (GPR) یکپارچه است که برای مکان یابی اجسام در بتن قبل از برش و مغزه گیری استفاده می شود. بسیار مهم است که همه اشیا به درستی علامت گذاری شوند تا از آسیب و مهمتر از آن آسیب شخصی جلوگیری شود.

ارزیابی عرشه پل، رادار نفوذ به زمین

نظارت بر وضعیت عرشه پل یک نیاز مداوم برای ارزیابی خرابی است. خوردگی فولاد تقویت کننده و لایه لایه شدن آسفالت و بتن با GPR قابل تشخیص است. این مثال ناحیه ای از تغییرات شیمیایی را در عرشه پل نشان می دهد. بدتر شدن با تغییر در دامنه سیگنال نشان داده می شود.

ردیاب کابل برق PCD | مکان یاب GPR

PCD میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط جریان جریان در سیم کشی الکتریکی را اندازه گیری می کند. هنگامی که سیم کشی در داخل یا زیر بتن تعبیه شده است، PCD توانایی کاربر را در تشخیص کابل های الکتریکی از سایر سازه ها افزایش می دهد.

موقعیت خط اصلی برق

در برنامه ریزی برای نوسازی ساختمان، کف دال روی درجه اسکن شد تا مسیر خط اصلی برق مشخص شود و عمق آن بررسی شود. رادار نفوذی زمین Conquest 100 با PCD (تشخیص کابل برق) یک راه حل سریع و آسان ارائه کرد.

لوله های گرمایش تابشی را پیدا کنید

رادار نفوذی زمینی ابزاری موثر برای ترسیم نقشه‌های همه جاسازی‌ها در بتن است.

نقشه های Conquest GPR Cable Post-Tension

کابل های پس کششی (PT) در ساخت و سازهای بتنی استفاده می شود تا دال های نازک تر و طول دهانه بیشتر بین ستون های تکیه گاه ایجاد شود. این کابل‌ها که از سیم‌های فولادی وارد شده در یک غلاف پلاستیکی تشکیل شده‌اند، متعاقباً پس از ریختن بتن «کشیده» و دوغاب می‌شوند.

یافتن کابل برق در دال بتنی

ناهنجاری GPR در واقع واکنش ترکیبی میلگرد و کابل برق بود. خدمه برش توانستند از آسیب احتمالی جلوگیری کنند و پروژه طبق برنامه ادامه یافت.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – اکتشاف آب – آزمایش دانهول

تماس : 09123533974

آدرس: تهران بزرگراه ستاری خیابان 20 متری گلستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما