تعیین تیپ خاک

تعیین تیپ خاک - مطالعات ژئوالکتریک - مطالعات GPR - اکتشاف آب - مطالعات ژئوفیزیک - مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی

چهار نوع خاک اصلی وجود دارد: گچی، رسی، لومی، پیتی، شنی و سیلتی. برای آزمایش خاک خود باید نگاهی به آن بیندازید و آن را احساس کنید آب را ترکیب کنید و سعی کنید آن را بین دستان خود بچرخانید. مشاهده کنید که خاک شما چگونه به نظر می رسد و احساس می کند و اینکه آیا چسبنده، شن، شکننده یا لزج است. راهنمای ویدیویی ما برای آزمایش بافت خاک خود را تماشا کنید.بسته به اندازه زمین خود، خاک را از مناطق مختلف آزمایش کنید، زیرا می تواند بسیار متفاوت باشد. در صورت امکان، مناطق کاشت اصلی را ایجاد کنید که در آن خاک خوب است، شرایط ضعیف تری را برای محوطه سازی سخت ذخیره کنید، جایی که کیفیت خاک اهمیت کمتری دارد. در ادامه به مبحث تعیین تیپ خاک میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

تعیین تیپ خاک

چهار نوع خاک اصلی وجود دارد که صاحبان خانه در ایالات متحده دارند:

ماسه – از ذرات معدنی کوچک تشکیل شده است، به سرعت گرم می شود و به راحتی تخلیه می شود، اما ممکن است باعث شود گیاهان شما در ماه های گرم تر کم آب شوند.
سیلت – حاصلخیز و از نظر بافت شبیه به ماسه اما بدون مواد معدنی و نگهداری بهتر آب.
خاک رس – دانه ریز است، کار با آن دشوار است و به راحتی غرقاب می شود که ممکن است ریشه های گیاه شما را دشوار کند.
لوم – خاک کاملی است که عناصری از ماسه، سیلت و خاک رس را ترکیب می کند. کار با آن آسان است و آب را به خوبی حفظ می کند، اما برای غرقاب شدن گیاهان شما کافی نیست.
نوع خاک شما چگونه بر سلامت باغ شما تأثیر می گذارد؟

بسته به نوع خاک باغتان، می‌توانید گیاهانی را انتخاب کنید که در هوای گرم‌تر رشد می‌کنند، مانند ساکولنت‌ها، اگر نوع خاک شما عمدتاً ماسه‌ای است. گیاهانی با ریشه‌های ضخیم‌تر و قلبی‌تر، مانند زنبق یا علف‌های زینتی، ممکن است در خاک رس بهتر عمل کنند.

درک خاک شما تعیین می کند که چند بار آبیاری می کنید، اینکه آیا به خرید کود محلول در آب نیاز دارید یا نه ، و نوع روش باغچه ای که استفاده می کنید.

به چه شکل می توان تعیین کرد که چه نوع خاکی دارید؟

یک روش آسان و خانگی برای تعیین نوع خاک شما وجود دارد.

نمونه های خاک را از مناطق مختلف باغ خود جمع آوری کنید. می خواهید 6 تا 8 اینچ عمق را حفاری کنید.
اجازه دهید خاک روی یک سطح صاف خشک شود تا خرد شود.
هر گونه ریشه و زباله را بردارید و آن را با هاون یا وردنه خرد کنید.
یک لایه ضخیم یک اینچی از مخلوط خاک را در کف یک شیشه شفاف شیشه ای قرار دهید.
دو سوم شیشه را با آب و کمی نمک پر کنید و تکان دهید.
اجازه دهید خاک ته نشین شود – باید بتوانید ذرات مختلف را ببینید: ابتدا ذرات ماسه ته نشین می شوند. سیلت بعدی خواهد بود. آخرین خاک رس خواهد بود و هر ماده آلی در بالای آن شناور می شود.
پس از 24 ساعت، مقدار کل خاک و سپس کسری را که هر نوع تشکیل می دهد اندازه گیری کنید. به عنوان مثال، ممکن است 30٪ ماسه، 40٪ سیلت و 30٪ خاک رس داشته باشید.

هنگامی که درصد خود را تعیین کردید، می توانید از نمودار زیر برای تعیین نوع کلی خاک استفاده کنید.

فرض کنید نمونه خاک ما با درصدهای زیر اندازه گیری شد: 70٪ ماسه، 10٪ خاک رس و 20٪ سیلت.

ابتدا عدد 70 را در پایین نمودار قرار می دهیم که عبارت “شن” را نشان می دهد. سپس، ما به سمت چپ حرکت می کنیم و 10 را در سمتی که می گوید “Clay” پیدا می کنیم.

پس از آن، به سمت راست خود حرکت می کنیم و 20 را در سمتی که می گوید “Silt” پیدا می کنیم. در نهایت، می‌توانیم نقطه‌ای را که این سه خط به هم می‌رسند علامت‌گذاری کنیم و منطقه را یادداشت کنیم.

آیا نوع خاک ایده آل برای باغبانی وجود دارد؟

بیشتر خاک ها از مخلوطی از ماسه، سیلت و رس تشکیل شده اند، اگرچه خاک لومی به عنوان نوع ایده آل در نظر گرفته می شود.

این مخلوط به طور خاص 40 درصد ماسه، 40 درصد سیلت و 20 درصد خاک رس است. زهکشی کافی را فراهم می کند، آب را به خوبی حفظ می کند و مانند گل و لای حاصلخیز است.

چگونه می توانید خاک خود را بهبود بخشید؟

راه های مختلفی برای بهبود خاک ضعیف وجود دارد . برای خاک‌های شنی ، کمپوست، خاک بالا و کود کم‌آبی گزینه‌های خوبی برای کاهش متخلخل بودن خاک هستند.

اگر خاک رسی دارید ، افزودن گچ ، ماسه و کمپوست به شکستن ذرات سنگین رس و ایجاد منافذ برای خاک و آب کمک می کند.

خاک سیلت با ترکیب بیشتر مواد آلی موجود در گیاهان پوششی ( کنجاله یونجه خوب است)، کنجاله کلپ ، مالچ و کمپوست بیشترین فایده را دارد.

اگر این روش ها موفقیت آمیز نبود، می توانید کرم ها را نیز به خاک خود اضافه کنید و با یک لایه کمپوست و مالچ روی آن قرار دهید.

شما می توانید با جستجوی مجموعه ما در زیر، کودهای بیشتری را که برای بهبود بافت خاک خود توصیه می شود، خریداری کنید.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما