روش های ژئوفیزیک

روش های ژئوفیزیک - اکتشاف آب - مطالعات GPR - مطالعات الکترومغناطیس - ژئوفیزیک - اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری - آزمایش دانهول - -شماره تماس: 09123533974

در ادامه به مبحث روشهای ژئوفیزیکی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

خواص مواد معدنی برای ابداع روش های ژئوفیزیکی که در جستجوی مواد معدنی ، نفت و گاز و سایر مشکلات زمین شناسی و زیست محیطی مورد نیاز هستند، استفاده می شود.

این روش عبارتند از:

  • روش جاذبه
  • روش لرزه ای
  • روش الکترومغناطیسی
  • روش گرمایی
  • روش مغناطیسی
  • روش الکتریکی
  • روش رادیومتری

روش‌های ژئوفیزیکی به ویژگی‌های محیط‌های زیرسطحی (سنگ‌ها، رسوبات، آب، حفره‌ها و غیره) پاسخ می‌دهند و زمانی که یک منطقه به اندازه کافی با منطقه دیگر در برخی ویژگی‌های متفاوت متفاوت است، می‌توان با موفقیت استفاده کرد.

روش های غیرفعال

که تغییر در میدان های طبیعی مرتبط با زمین، مانند میدان های گرانشی و مغناطیسی، مانند گرانش، مغناطیسی، برخی از روش های الکتریکی و برخی از روش های الکترومغناطیسی، روش های رادیواکتیو و زمین گرمایی را می کند.

مادران فعال

این‌های تولید شده مصنوعی به منتقل می‌شوند و سپس زمین‌های دریافتی را به روش‌هایی تغییر می‌دهند که مشخص‌کننده موادی هستند که از طریق آنها حرکت می‌کنند. نمونه هایی از این روش ها لرزه ای و برخی روش های الکتریکی است.

به طور کلی، روش‌های طبیعی طبیعی (روش‌های غیرفعال) می‌توانند اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌های زمین در ارائه‌دهنده‌های بیشتر ارائه دهند و اجرای آن‌ها نسبت به روش‌های منابع طبیعی (روش‌های فعال) ساده‌تر باشند. علاوه بر این، روش‌های منابع مصنوعی قادر به تولید تصویری دقیق و بهتر از زمین‌شناسی زیرسطحی هستند.

روش های ژئوفیزیک ممکن است بخشی از یک بررسی بزرگتر باشد و بنابراین ژئوفیزیکدانان باید با کل تیم بررسی و به ویژه با مشتری در تماس باشند.

تعداد کمی از روش های ژئوفیزیکی راه حل منحصر به فرد برای یک موقعیت زمین شناسی خاص ارائه دهنده. می توان تعداد بسیار زیادی راه حل ژئوفیزیکی برای برخی از مسائل به دست آورد که برخی از آنها ممکن است از نظر زمین شناسی غیر حساس باشند. بنابراین، همیشه باید این سوال مطرح شود: «آیا مدل ژئوفیزیکی از نظر زمین‌شناسی قابل قبول است؟ اگر اینطور نیست، مدل ژئوفیزیکی باید رد شود و مدلی توسعه یابد که یک راه حل منطقی زمین شناسی ارائه دهد.

برنامه های کاربردی

  1. اکتشاف هیدروکربن ( زغال سنگ ، گاز، نفت)
  2. مطالعات زمین شناسی ای (در مناطقی به وسعت 100 منطقه کیلومتر مربع)
  3. اکتشاف ذخایر معدنی
  4. بررسی سایت مهندسی
  5. بررسی هیدروژولوژیک.
  6. تشخیص حفره های زیر سطحی.
  7. نقشه برداری از شیرابه و توده های آلاینده.
  8. مکان و تعریف اجسام فلزی مدفون.
  9. باستان ژئوفیزیک.
  10. ژئوفیزیک قانونی

روش نقشه برداری ژئوفیزیکی را می توان در دریا (ژئوفیزیک دریایی) یا در (ایروژئوفیزیک) استفاده کرد.

به سرعت بالای عملیات، بررسی های دلیل شناسایی از هوا انجام می شود.

روش های ژئوفیزیک هوابرد در مقابل زمین:

  • روش های ژئوفیزیک هوابرد در موارد شناسایی استفاده می شود، اما روش های زمینی در تحقیقات دقیق تر استفاده می شود.
  • آنها سریع هستند و در واحد سطح نسبتاً ارزان هستند.
  • نوع نظرسنجی را می توان همزمان انجام داد.
  • می‌توان پوشش‌های عینی را نسبت به بررسی‌های زمینی در بسیاری از زمین‌های فراهم‌کننده.
  • به عنوان مثال: چند صد کیلومتر خط نقشه برداری الکترومغناطیسی هوابرد را می توان در یک روز در مقایسه با سه تا پنج کیلومتر خط برای هر خدمه در یک بررسی EM زمینی انجام داد.
  • هزینه یک بررسی الکترومغناطیسی هوابرد، با داده های مغناطیسی و رادیومتریک گنجانده شده است، احتمالاً 1/4 تا 1/5 هزینه یک بررسی EM زمینی معادل است.
  • الگوهای بررسی هوابرد به منطقی یکنواخت و کامل هستند زیرا مشکلات عبور و مرور از زمین در باتلاق ها، برس متراکم و توپوگرافی ناهموار را ندارند.
  • یک بررسی هوایی در چند نواحی دقت نسبت به زمینی دارد، اما به جزییات یا جزییات بررسی دقیقی مانند زمینی ارائه می دهد.

روش جاذبه:

  • این بررسی برای اکتشاف نفت استفاده می شود. گاهی در اکتشاف آب معدنی و زیرزمینی.
  • اکتشاف گرانشی شامل اندازه گیری تغییرات میدان گرانشی زمین است (یعنی تغییرات جزئی در کشش گرانش سنگ در زمین چند مایلی اول از سطح).
  • انواع سنگ ها چگالی متفاوتی دارند و سنگ های متراکم تر جاذبه گرانشی دارند.
  • اگر سازندهای با چگالی بالاتر در ارتفاع ساختاری مانند تاقدیس به سمت بالا قوس شوند، میدان گرانشی زمین بر روی صحنه سازه بیشتر از امتداد جناحین آن خواهد بود.

یک گنبد نمکی که عموماً چگالی کمتری نسبت به سنگی دارد که در آن نفوذ کرده است، می‌توان از مقدار کم گرانش‌شده‌ای ثبت کرد که در بالای آن در مقایسه با گرانش اندازه‌گیری شده در هر طرف تشخیص داده شود.

ناهنجاری‌های گرانشی که در اکتشاف نفت به دنبال آن هستند، ممکن است تنها یک میلیونم یا حتی یک تا ده میلیونیم میدان کل زمین را نشان دهند.

به همین دلیل، ابزارهای گرانش برای اندازه گیری تغییرات نیروی گرانش از یک مکان به مکان دیگری نسبت به خود نیروی مطلق طراحی شده اند.

روش گرانشی در هر جایی که سازندهای مورد نظر دارای چگالی قابل مشاهده متفاوت از سازندهای اطراف هستند مفید است.

گرانش وسیله ای برای نقشه برداری حوضه های رسوبی است که در آن سنگ های زیرزمین تراکم بالاتری نسبت به رسوبات دارند.

گرانش همچنین به دلیل چگالی کم نمک در مقایسه با سازندهای اطراف، برای مکان یابی و نقشه برداری اجسام نمکی مناسب است.

از گرانش می توان برای تشخیص مستقیم کانی های سنگین مانند کرومیت استفاده کرد.

روش مغناطیسی:

روش مغناطیسی به تغییرات میدان مغناطیسی زمین می پردازد که به تغییرات ساختارها یا تغییرات سنگناطیسی در برخی از سطوح نزدیک مربوط می شود.

بررسی‌های مغناطیسی برای نقشه‌برداری از ساختار روی یا درون سنگ‌های زیرزمین یا شناسایی مستقیم مواد معدنی مغناطیسی طراحی شده‌اند.

در اکتشاف معدن، از روش های مغناطیسی برای مکان یابی مستقیم سنگ معدن های حاوی کانی های مغناطیسی مانند مگنتیت استفاده می شود.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس – آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی – آزمایش دانهول

شماره تماس: 09123533974

آدرس: تهران بزرگراه ستاری خیابان 20 متری گلستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما