ژئوفیزیک معدن

ژئوفیزیک معدن - مطالعات ژئوتکنيک - اکتشاف آب - مطالعات GPR ، سونداژ - مطالعات ژئوتکنيک - آزمایشات درون چاهی - مطالعات ژئوالکتریک - شماره تماس: 09123533974

روش‌های ژئوفیزیک پتانسیل زیادی برای حل مسائل مختلف مربوط به معدن دارند. به دلیل ماهیت غیر مخرب و کاربرد سریع آنها، استفاده از این روش ها باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه می شود. ذخایر جدید عمیق تر هستند و کاوش در آنهایی که از ابزارهای متعارف حفاری استفاده می کنند گران و زمان بر می شود. روش های ژئوفیزیک نیز به طور معمول به عنوان یک ابزار شناسایی برای تعیین سریع پتانسیل یک سایت جدید قبل از عقد قراردادهای اجاره استفاده می شود. در ادامه به مبحث ژئوفیزیک معدن میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

سایت ژئوفیزیک طیف کاملی از خدمات ژئوفیزیک

سایت ژئوفیزیک طیف کاملی از خدمات ژئوفیزیک را برای حل منحصر به فرد مشکل اکتشاف مواد معدنی ارائه می دهد. این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و نیروی انسانی ماهر، ارزیابی منابع را در زمان بسیار کمتر و با هزینه بسیار کمتر ممکن می سازد.

جدا از کاربرد معمولی اکتشاف معدنی، سایت ژئوفیزیک همچنین خدماتی را برای ایمن‌تر کردن عملیات معادن ارائه می‌کند. ما قادریم از طریق مطالعات ژئوفیزیکی پی خاک، پارامترهایی را فراهم کنیم که نصب زیرساخت ها را تسهیل می کند (جاده های دسترسی، کارخانه های فرآوری و غیره) و امکان برنامه ریزی انفجار برای حداکثر بازده و خروجی را فراهم می کند. کارشناسان ما همچنین پروژه‌های مرتبط مختلف مانند تفسیر زمین‌شناسی، جمع‌آوری و ترکیب داده‌های زمین‌شناسی، تهیه نقشه‌های دقیق، نظارت بر عملیات خسته‌کننده، گردآوری زمین‌علمی، و محاسبات زمین‌آماری را اجرا می‌کنند.

جنبه‌های مهم پایداری شیب و ارزیابی پارگی‌پذیری نیز از طریق تکنیک‌های ژئوفیزیکی بررسی می‌شوند.

سایت ژئوفیزیک دارای طیف وسیعی از تکنیک های ژئوفیزیکی برای کاربردهای مختلف مرتبط با معدن است:

1. بررسی انکسار لرزه ای و بررسی موج برشی

  • برای ارزیابی Rippability
  • تعیین چینه شناسی
  • مطالعات پایداری شیب

2. بررسی انعکاس لرزه ای

  • برای بررسی زغال سنگ

3. گرانش و بررسی های مغناطیسی

  • برای اکتشاف مواد معدنی

4. تصویربرداری الکتریکی

  • برای نقشه برداری بدنه سنگ معدن
  • برای نقشه برداری سطح آب
  • برای مطالعات زیست محیطی

5. رادارگ نافذ زمینی

  • برای نقشه برداری محیطی
  • برای نگاشت مخاطبین کم عمق
  • برای نقشه برداری “جیب” در خاک / روبار
  • برای مطالعات Rippability

ژئوفیزیک معدن

معدن احتمالا مهم ترین صنعت در طول تاریخ بشر است. اساس زندگی روزمره ما را می گذارد. از دیگ سفالی در حال پختن سوپ داغ گرفته تا کشتی‌های کانتینری غول‌پیکر که محموله‌ها را به سرتاسر جهان حمل می‌کنند، یا حتی سفینه‌های فضایی قدرتمندی که از میان کهکشان‌ها عبور می‌کنند، صنعت معدن انواع مواد را برای ساخت آنها فراهم می‌کند. یادگیری و توسعه تکنیک‌های ژئوفیزیکی که هدفشان کمک به صنعت معدن است، برای من شادی و احساس رضایت به ارمغان می‌آورد، زیرا می‌دانم که کار من برای میلیاردها نفر مفید خواهد بود و زندگی آنها را بهتر می‌کند.

در مقایسه با اکتشافات ژئوفیزیکی برای نفت، اکتشاف ژئوفیزیک در استخراج معادن دارای دامنه محدودی است، هم از نظر منطقه و هم از نظر دلار. برای شروع، قرار گرفتن در معرض زمین شناسی در بسیاری از مناطق معدنی فراوان است و استفاده از ژئوفیزیک را غیر ضروری می کند.
 اهداف اکتشاف در معدن معمولاً در مقایسه با منطقه امیدوار کننده آنقدر کوچک هستند که اکتشاف عمومی اگر غیرممکن نباشد بسیار پرهزینه می شود. ژئوفیزیکدان نه تنها به دلیل حمل و نقل دشوار، بلکه توپوگرافی دشوار نیز معلول است که علاوه بر این، تأثیر مستقیمی بر برخی از خوانش های او دارد. تفسیر داده های ژئوفیزیکی به دلیل پیچیدگی های زمین شناسی دشوار است.
 بدتر از همه، روش‌هایی که بیشترین کاربرد را در اکتشاف نفت دارند، مانند لرزه‌نگاری و گرانی‌سنجی، اغلب دارای کاربرد محدودی هستند. یک ژئوفیزیکدان که پروژه معدنکاری را انجام می دهد باید این محدودیت ها را به خوبی در ذهن داشته باشد. او نباید کاربرد ژئوفیزیک را در جایی توصیه کند که بهتر از اطلاعات زمین شناسی موجود نمی توان پیش بینی کرد. 
در صورت امکان، او باید اندازه قلمرو کاوشگر را با استدلال زمین شناسی محدود کند و روش های خود را در شرایط شناخته شده آزمایش کند. مهمتر از همه، او باید نه تنها آموزش زمین شناسی کافی داشته باشد، بلکه باید تخیل زمین شناسی خوبی نیز در هنگام تجزیه و تحلیل یافته های خود داشته باشد. او نباید مشکلات خود را بیش از حد ساده کند و اجناس خود را بیش از حد بفروشد. از سوی دیگر، او باید در درخواست غرامت منصفانه برای خدمات خود احساس موجهی کند، زیرا برای انجام یک کار خوب، استانداردهای بالای آموزش در فیزیک و زمین شناسی، به علاوه پیشینه تجربه طولانی لازم است. صنعت معدن می تواند با عرضه آزادانه به جای توقیف، کمک کند. کلیه داده های زمین شناسی موجود و با کمک به تأمین مالی تحقیقات صنعتی با هدف توسعه و تکمیل روش های جدید. سازمان های متخصص در اکتشاف معدن ژئوفیزیک به ندرت در موقعیتی برای انجام این کار هستند. بسیاری از ژئوفیزیک‌دانان معدن، نه به این دلیل که انتظار بازده مالی بالایی دارند، بلکه به این دلیل که شغل خود را با مشکلات ژئوفیزیکی و پیچیدگی شگفت‌انگیز زمین‌شناسی آن دوست دارند، به خواسته خود می‌مانند. ژئوفیزیکدانان در معدن بیش از سهم خود مرتکب خطاهایی شده اند که منجر به ناامیدی از سوی صنعت شده است. با این حال، با درک بهتر مشکلات صنعت توسط ژئوفیزیکدان، و مشکلات ژئوفیزیکدان توسط صنعت، دلیلی وجود ندارد که استفاده از ژئوفیزیک در معدن را نتوان گسترش داد.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس – آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی – آزمایش دانهول

شماره تماس: 09123533974

آدرس: تهران بزرگراه ستاری خیابان 20 متری گلستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما