ژئوفیزیک کاربردی

ژئوفیزیک کاربردی - مطالعات ژئوفیزیک - مطالعات الکترومغناطیس - مطالعات ژئوالکتریک - مطالعات GPR - اکتشاف آب - شماره تماس: 09123533974

سنگ ها تنها از نظر خواص ماکروسکوپی یا میکروسکوپی که توسط زمین شناسان میدانی یا سنگ شناسان مورد مطالعه قرار گرفته اند، تفاوت ندارند. آنها حتی از دید خاصیت شیمیایی و فیزیکی فرق دارند. از این رو، از آنجایی که سنگ ها بر اساس منشاء، ساختار، بافت و غیره متفاوت هستند. آنها نیز از نظر چگالی، مغناطیسی، مقاومت و غیره با هم تفاوت دارند. به اصطلاحات زمین شناسی ترجمه می شود. در ادامه به مبحث ژئوفیزیک کاربردی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

بهره برداری از فیزیک برای مطالعه محیط درونی زمین، از سطح زمین تا هسته داخلی به عنوان ژئوفیزیک زمین جامد معروف است.

اصول و تکنیک های ژئوفیزیک

ژئوفیزیک کاربردی کاربرد اصول و تکنیک های ژئوفیزیک برای مقابله با چالش های دنیای واقعی و ارائه راه حل هایی برای بهبود جامعه است. این یک عمل علمی است که از اصول ژئوفیزیک برای رسیدگی به مسائل مختلف افراد و جوامع استفاده می کند. برخلاف مهندسی که بر مسائل خاص و به خوبی تعریف شده تمرکز می کند، ژئوفیزیک کاربردی شامل استفاده از فیزیک در توسعه فناوری های جدید و حل مسائل پیچیده مهندسی می شود.

ژئوفیزیکدانان کاربردی متخصصانی هستند

ژئوفیزیکدانان کاربردی متخصصانی هستند که از تخصص خود در فیزیک برای پیشبرد نوآوری های تکنولوژیکی و غلبه بر چالش های مهندسی استفاده می کنند. آنها از روش ها و ابزارهای ژئوفیزیکی برای تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها استفاده می کنند و به کشف بینش های ارزشمند در مورد زیرسطح زمین، ساختارهای زمین شناسی و منابع طبیعی کمک می کنند. ژئوفیزیکدانان کاربردی با به کارگیری اصول فیزیک در کار خود، به توسعه راه حل های نوآورانه ای کمک می کنند که به نفع صنایع مختلف از جمله اکتشاف انرژی، ارزیابی زیست محیطی و توسعه زیرساخت است.

ژئوفیزیک کاربردی

ژئوفیزیک کاربردی مطالعه پوسته زمین و سطح نزدیک برایپیدا کردن به یک هدف اقتصادی، یا انجام و تفسیر اندازه‌گیری‌های ویژگی های فیزیکی زمین برای مشخص شدن شرایط زیرسطحی بیشتر با اهداف اقتصادی (مثلاً کشف ذخیره سوخت یا مواد معدنی) است.

شامل موضوعات زیر است:

1. مشخص شدن ضخامت پوسته (که در اکتشاف هیدروکربن ضروری است.
  2. مطالعه سازه های کم عمق برای تحقیقات سایت مهندسی.
  3. اکتشاف برای مواد معدنی . آب های زیرزمینی و بقیه منابع اقتصادی.
  4. تلاش برای پیدا کردن شفت های باریک معدن یا مشکلات دیگر حفره های مدفون.
  5. نقشه برداری از بقایای باستان شناسی
  6. پیدا کردن جای لوله ها و کابل های مدفون

رابطه زمین شناسی و ژئوفیزیک:

زمين شناسي

این حاوی مطالعه زمین با مشاهدات دقیق و جامع بر روی سنگ ها یا از رو به رو شدن سطحی یا از گمانه ها و استنتاج شکل، ترکیب و تکامل تاریخی آن با تجزیه و تحلیل چنین مشاهداتی دیده می شود.

ژئوفیزیک

این شامل مطالعه زمین غیرقابل دسترس با استفاده از اندازه‌گیری‌های فیزیکی، معمولاً روی یا بالای سطح زمین است. و حتی حاوی تفسیر اندازه‌گیری‌ها از دید شکل ها و پدیده‌های زیرسطحی است.

مطالعات ژئوفیزیک کمی و محسوس و مطالعات زمین شناسی کیفی و توصیفی هستند.

خواص فیزیکی سنگ ها

خاصیت های فیزیکی سنگ هایی که بیشتر در تحقیقات ژئوفیزیکی استفاده می شود بر این پایه اند از:

• تراکم
  • قابلیت مغناطیسی
  • قابلیت ارتجاعی
  • مقاومتی یا رسانایی الکتریکی
  • رادیواکتیویته
  • رسانایی گرمایی

از این خصوصیت ها برای ابداع روش های ژئوفیزیک استفاده می شود که بر این پایه اند از:

• روش جاذبه
  • روش مغناطیسی
  • روش لرزه ای
  • روش های الکتریکی و الکترومغناطیسی
  • روش رادیومتری
  • روش زمین گرمایی

روشهای ژئوفیزیکی

خاصیت فیزیکی سنگ ها برای ابداع روش های ژئوفیزیکی که در پیدا کردن مواد معدنی، نفت و گاز و بقیه ی مشکلات زمین شناسی و زیست محیطی الزامی هستند، استفاده می شود.

روش‌های ژئوفیزیک روشی قدرتمند برای تصویربرداری از زیرسطح زمین، از جمله ساختار درون آن و فرآیندهایی است که در آن انجام می‌شود.

ما جامعه ای از دانشمندان هستیم که تئوری و عمل ژئوفیزیک را برای بررسی کمی سطوح زیرین هدف توسعه می دهیم. این اهداف واقعاً متنوع هستند، از درک جزئیات نمونه‌های در مقیاس آزمایشگاهی گرفته تا ساختارهای مقیاس پوسته که بر تکامل حوضه تأثیر می‌گذارند.

علاوه بر این، ما بقایای باستان‌شناسی را در سطح نزدیک، ساختارهای درون یخچال‌ها، سیستم‌های شکستگی طبیعی و القایی درون یک توده سنگ، سیستم‌های زمین گرمایی و بسیاری موارد دیگر را تجزیه و تحلیل می‌کنیم. ما یکی از بزرگترین سهام تجهیزات میدان ژئوفیزیک را در بریتانیا داریم و در تجزیه و تحلیل داده های آرشیو و مدل سازی محاسباتی تخصص داریم.

ذینفعان تحقیق ما شامل سیاست گذاران دولتی، شرکای تحقیقاتی خارجی و بخش تجاری می شوند.

جامعه ما شامل هسته ای از کارکنان دانشگاهی و پژوهشگران فوق دکترا با گروه رو به رشدی از محققان کارشناسی ارشد و دانشجویان کارشناسی ارشد است که از تجربه به کارگیری عملی علم ژئوفیزیک مدرن بهره می برند.

حوزه های تحقیقاتی ما

• توسعه و استفاده از روش‌های لرزه‌ای، مانند تحلیل میرایی (Q)، ناهمسانگردی، مدل‌سازی و وارونگی شکل موج کامل، برای درک هیدروکربن، معدن، ذخیره‌سازی زمین‌شناسی و سایر سیستم‌ها.
  • ژئوفیزیک کرایوسفر، توسعه روش‌های لرزه‌ای و الکترومغناطیسی یکپارچه برای بررسی توده‌های یخ قطبی و محیط‌های مرتبط با آن‌ها.
  • روش‌های میدانی بالقوه مانند بررسی‌های گرانشی و مغناطیسی برای کشف و توصیف ساختار پوسته در مقیاس بزرگ و منابع معدنی و هیدروکربنی مرتبط.
  • استفاده از مشاهدات ژئوفیزیکی برای محدود کردن فرآیندهای فیزیکی فعال در زیر سطح، چه مربوط به فرآیندهای محیطی نزدیک به سطح باشد و چه در عمق بیشتر در حوزه انرژی و علم خالص.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس – آزمایش مگنتومتری