تست سنسورهای مغناطیسی

تست سنسورهای مغناطیسی -مطالعات ژئوالکتریک -مطالعات GPR - اکتشاف آب -مطالعات ژئوفیزیک - شماره تماس: 09123533974 - مطالعات الکترومغناطیس - مطالعات ژئوالکتریک

مقاله حاضر کار آزمایش انجام شده در رابطه با سنسورهای نگرش، کنترل و تعیین زیرسیستم UPMSat-2 (ADCS) را خلاصه می‌کند. ACDS این ماهواره بر اساس برهمکنش مغناطیسی با میدان مغناطیسی زمین است، بنابراین سنسورهای انتخاب شده مغناطیس سنج بوده اند. این کمپین آزمایشی به منظور بررسی عملکرد و دقت مغناطیس‌ سنج‌ها (تست‌های پذیرش) و تجزیه و تحلیل تأثیر آن بر زمان‌ های مشخصه فرآیند تثبیت ماهواره پس از برهم خوردن وضعیت طبیعی آن (تست‌ های یکپارچه‌ سازی) انجام شد. در ادامه به مبحث تست سنسورهای مغناطیسی میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ، مطالعات الکترومغناطیس , مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ،‌ آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

معرفی

اگرچه تعامل مغناطیسی از نیمه دوم قرن بیستم در کنترل نگرش برای ماهواره ها استفاده شده است، گشتاورهای به دست آمده با این روش به طور سنتی به استفاده به عنوان محرک های ثانویه محدود شده است.

کنترل مغناطیسی براساس برهمکنش بین میدان مغناطیسی زمین و میدان مغناطیسی تولید شده توسط خود ماهواره است، چه به صورت غیرفعال (با آهنرباهای دائمی یا سیم پیچ های مغناطیسی) یا به صورت فعال (با گشتاورهای مغناطیسی یا میله های گشتاور مغناطیسی – که از این پس به عنوان مگنتورکوئر نامیده می شوند). زیرسیستم های کنترل نگرش مغناطیسی (MACS) از نظر وزن و نیاز به تجهیزات دارای مزایایی نسبت به سایر انواع زیرسیستم های کنترل نگرش هستند.

این واقعیت به همراه امکان طراحی های بسیار ساده، MACS ها را برای ماهواره های میکرو، نانو و پیکو که در مدارهای پایین زمین (LEO) کار می کنند بسیار مناسب می کند.

 از سوی دیگر، عیب اصلی MACS ها در محدودیت گشتاور کنترلی تولید شده نهفته است، زیرا این گشتاور همیشه عمود بر جهت میدان مغناطیسی زمین است و انجام کنترل پیوسته در سه محور را غیرممکن می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که MACSها همیشه سیستم‌های کنترلی هستند که تحت عمل قرار می‌گیرند، اگرچه برخی از مطالعات اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت یک ماهواره را می‌توان تنها با محرک‌های مغناطیسی در حضور میدان مغناطیسی متغیر کنترل کرد.

تست سنسورهای مغناطیسی

علاوه بر این، MACS های مبتنی بر ابزارهای صرفا مغناطیسی (اعم از حسگرها و محرک ها) جایگزین بسیار جالبی برای ماهواره های کوچک و کم هزینه هستند، نه تنها به دلیل سادگی، بلکه همچنین به دلیل بهره وری انرژی و به دلیل عدم کارایی این نوع دستگاه ها. شامل عناصر دوار (چرخ های واکنش) است و تخریب نمی شود. همچنین لازم به ذکر است که تعداد زیادی از ماموریت ها در زمان های اخیر این نوع کنترل را انتخاب کرده اند.

یک زیرسیستم نگرش، کنترل و تعیین کاملا مغناطیسی (ACDS) برای UPMSat-2 انتخاب شده است، زیرا هم ساده و هم قابل اعتماد است. طراحی این زیرسیستم شامل سه مغناطیس‌سنج ZAR Technik AG و دو مغناطیس‌سنج فلاکس گیت SSBV است. مغناطیس سنج دوم برای افزایش قابلیت اطمینان زیرسیستم بر روی آن حمل می شود.

علاوه بر این، اطلاعات یک مغناطیس سنج دریچه شار سوم توسط Bartington، موجود در کشتی به عنوان محموله، برای ADCS در طول ماموریت در دسترس است. قانون کنترل برنامه ریزی شده مبتنی بر اصلاح استراتژی “نقطه B” است، با این اصلاح که امکان کنترل نرخ چرخش زاویه ای ماهواره و همچنین تنظیم محور چرخش ماهواره عمود بر صفحه مدار ماهواره را فراهم می کند.

تست سنسورهای مغناطیسی

این ماهواره برنامه ریزی شده است که در یک مدار ظهر نیمه شب همزمان با خورشید بچرخد که در آن تابش خورشید تقریباً عمود بر محور چرخش فوق الذکر ( محور Z UPMSat-2) خواهد بود و در نتیجه امکان کنترل حرارتی بهتر و مدار بالا را فراهم می کند.

در این کار، فرآیند اندازه‌گیری انجام شده برای تأیید عملکرد صحیح مغناطیس‌ سنج‌های UPMSat-2، علاوه بر تجزیه و تحلیل تأثیر آنها در زمان‌های مشخصه فرآیند تثبیت ماهواره توضیح داده شده است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، روش‌های حرفه‌ای که برای انجام کالیبراسیون مغناطیس‌سنج دنبال می‌شوند، نیاز به یک مرکز پیشرفته و اختصاصی با ابزار دقیق سطح بالا دارند. روش‌های کالیبراسیون عموماً بر روی میزهای گردان غیر مغناطیسی و کویل‌ها متکی هستند.

آزمایش‌های انجام‌شده در کار حاضر، رفتار عملکرد صحیح و صحیح مغناطیس‌سنج‌های UPMSat-2 را براساس کالیبراسیون ارائه‌شده توسط سازنده تأیید می‌کند. این آزمایش‌ ها با هدف تأیید استحکام UPMSat-2 ADCS، تخمین کاملاً دقیقی از سطح خطای سنسور ارائه می‌دهند. پذیرش کالیبراسیون مغناطیس سنج به توانایی ADCS برای فیلتر کردن خطاهای احتمالی در اندازه گیری سنسور بستگی دارد. یک کالیبراسیون مغناطیس سنج جایگزین که زمانی در ماهواره ادغام شده بود، اکنون توسط نویسندگان موسسه IDR/UPM در حال توسعه است.

خدمات شرکت ژئوفیزیک مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس ، مطالعات ژئوتکنيک ، آزمایشات درون چاهی ، مطالعات الکترومغناطیس – آزمایش مگنتومتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات مانند: مطالعات ژئوفیزیک ، اکتشاف آب ، مطالعات GPR ، مطالعات لرزه نگاری ، آزمایش دانهول ،مطالعات ژئوالکتریک ، سونداژ ، مطالعات الکترومغناطیس، آزمایش مگنتومتری با شرکت آسیا ژئوفیزیک و ژئوتکنیکی تماس بگیرید.

اینستاگرام آسیا ژئوفیزیک

مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات لرزه نگاری – مطالعات GPR ، سونداژ – مطالعات ژئوتکنيک – آزمایشات درون چاهی – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – اکتشاف آب – مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات GPR – مطالعات الکترومغناطیس – مطالعات ژئوفیزیک – مطالعات GPR – مطالعات ژئوالکتریک – مطالعات الکترومغناطیس -مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوتکنيک- مطالعات ژئوتکنيک – مطالعات ژئوفیزیک- اکتشاف آب آزمایش مگنتومتری – آزمایش دانهول – آزمایشات درون چاهی – آزمایش دانهول – مطالعات لرزه نگاری

شماره تماس: 09123533974

آدرس: تهران بزرگراه ستاری خیابان 20 متری گلستان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خانهخدماتتماسارتباط با ما